tisdag 4 januari 2011

Vilken dag!

Jag vet att jag lovade att aldrig mer åka tåg efter mina fyra år i Halmstad. Den resan var en kafferast jämförelse med Sofias och Lisas tripp till Luleå. När Sofia reste hem innan jul tog det galet lång tid att komma till Göteborg. Självklart skulle detta inte upprepas.... eller hur? Imorse skulle jag kontrollera hur gårdagens tåg låg till i tid, samtidigt gick jag in på dagens avgång och döm av min förvåning att det tåget är inställt. Ja INSTÄLLT! Efter dagens samtal med SJ via telefon och Twitter gör mig tvärsäker på att Sofia är härmed förbjuden att åka tåg någonsin.

Första försöket att ringa kundtjänst gick ganska snabbt, bara några före i kön. Väl framme får hon hjälp och blir ombedd att vänta och hon väntade, och väntade, och väntade och blev BORTKOPPLAD! Jag twittrar med SJ och får till svar "Ring kundtjänst!". Nu är ju varken Sofia eller jag dumma i huvudet, utan det hade vi fattat själva. Nästa samtal, efter att vara placerad i en LÄNGRE kö, kommer Sofia fram. Hon ger sitt mobilnummer till tjejen i andra änden av tråden och bad henne ringa upp ifall hon skulle bortkoppla igen... Detta samtalet fungerade och efter många om och men blir nu Sofia och Lisa ombokade till ett tåg som går till Stockholm, för byte till Luleå. Hoppas att de kommer fram, innan hemtentan ska lämnas in - den sjunde januari!

Varför har SJ så svårt att få till det med logistik och information? Jag fattar inte hur svårt det kan vara. Att våra spår är gamla, ja det köper jag, men när det är ekipagen som strular pga kyla och snö det är helt oacceptabelt. Det är vinter varje år i Sverige så här års och med tanke på förra året så borde de lära av sina misstag. Fast det är svårt att lära gamla hundar att sitta. Fast i dessa varumärkestider så bör de arbeta på sitt namn och fila till ryktet. 

Vad händer när man vänder på Paris? Jordbävning eller sirap. Vad händer om man vänder på sirap? Katastrofkletigt! Vad händer om man vänder på SJ AB!

//M

PS "Blixthalka stoppade trafiken" - Det var det dummaste jag hört, är det blixthalka så kan man inte stanna." DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar