tisdag 11 januari 2011

Från BETT till Nutella

Avundsjuk jag? Näää, eller hur!! Just nu pågår en stor IKT-mässa i London - BETT - , som nästan 40 stycken från Kungsbacka närvarar på. Jag kan bara tänka mig att Mats och co kommer hem fullmatade med tips och idér. Ja men vad kan BETT vara mot en, ja en, en, en dag på Smedinge. Antagligen inte alls lika underbart som vi har haft det dag. För idag började terminen 2011 för eleverna i Kungsbacka. Mitt tisdagsschema är inte jättebetungande, jag har en lektion med åttan i svenska. 

Innan lektionen startade mötte jag upp en ny elev som började i min sexa. En jättego kille som kommer att bli väl omhändertagen av sina nya klasskamrater, var så säkra. Det började direkt när vi kom in till träslöjden och en kille ropade på honom "kom hit och sätt dig här". Det måste kännas skönt att som ny få bli mottagen så. Därefter satte jag mig med Anders G, för att skriva samman en text. Jisses inte ett öga torrt! Helt klart märkte jag av nattens uteblivna sömn, men vi ska se över den innan vi skickar den vidare. När vi är färdiga så påpekar Anders att jag hade börjat min lektion för fem minuter sedan, så det blev att rafsa ihop datorn och springa. Som tur är så är det klassen med ordning och reda som patos, så de väntade snällt och vi var snabbt igång.

Eftermiddagen avslutade jag med att försöka skriva ihop vikarieinstruktioner inför morgondagen och torsdag. Det gick trögt, vilket är knepigt - för hur svårt kan det vara? Jag har ju planeringarna fix och färdiga. Det är väl det att jag inte ska vara borta av egen fri vilja och tycker att mina tre veckors jullov samt det som jag var sjukskriven innan jul räcker. Ja ja, så ska det tydligen vara när man har fått ett måndagsexemplar till kropp. Fast nu vänder det! 2011 är mitt år då allt bara kommer att bli bättre. Därför ska jag gå in och söka efter en trevlig skidweekend i Hemsedal, och hoppas att vi är några som kommer iväg på arbetet.

Slira lugnt!

PS Lite trist när jag kom hem, med sockernivån i botten och upptäcker att Nutellaburken är gone! Antingen har Jacob haft chokladmackor till arbetet eller så har han eller Jeppe gömt burken för mig. Oavsett, så finns det bara ett ord för sådana - taskfjärtar! Ska vila en stund och sedan ska jag nog vräka i mig godis ikväll. Måste ju tänka på att jag ska vara fastande i tid inför operationen och hålla blodsockret i schack XD. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar